loading...

shadinooroozi

بازدید : 34
چهارشنبه 8 تير 1401 زمان : 10:28

در مطالب قبلی به طور کامل و جامع درباره دکوراسیون آشپزخانه صحبت کردیم، در این مطلب از چیدانه به بررسی دکوراسیون آشپزخانه کوچک می‌پردازیم. طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک سخت‌تر از آشپزخانه‌های بزرگ است چراکه کوچک بودن فضا موانعی در طراحی ایجاد می‌کند. این هنر طراح است که با مهارتش بتواند از کمترین فضاها بیشترین استفاده را ببرد. اصول زیادی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد که کمک می‌کند با استفاده از چیدمان، وسایل و رنگ‌های مناسب، آشپزخانه‌های کوچک را به محیطی دل‌باز تبدیل کنید. در ادامه می‌خواهیم قابلیت‌های آشپزخانه‌های کوچک را بیان کرده و برخی ترفندهای طراحی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک را بررسی کنیم، با ما همراه باشید…

چیدمان

ایده چیدمان آشپزخانه کوچک

طرح‌های دکوراسیون داخلی آشپزخانه شامل جزیره، شبه جزیره، L شکل،U شکل و راهرویی هستند. طراحی U شکل را اغلب در خانه‌های ویکتوریایی یا آپارتمان‌های جدید شهری دیده‌اید، این ایده برای آشپزخانه کوچک بسیار کاربردی است چراکه در این آشپزخانه‌ها می‌توان سه نقطه اصلی آشپزخانه یعنی یخچال، سینک و اجاق را به صورت مثلث طراحی کرد تا حرکت بین آن‌ها در طول زمان آشپزی کاهش ‌پیدا کند. انتخاب مناسب طرح و ایده برای آشپزخانه کوچک باعث می‌شود بتوانید بیشتر وسایلی که در آشپزخانه‌های بزرگ دیده می‌شود را در این آشپزخانه‌‌ها هم داشته باشید.

سبک

سبک مناسب دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک بهتر است از سبک مدرن که سبکی خلوت و مینیمال است استفاده شود و در مقابل توصیه می‌شود برای فضاهای کوچک آشپزخانه از سبک کابینت کلاسیک که شلوغ و پر زرق و برق است استفاده نکنید.

مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک

برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مدرن که برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک سبکی مناسب است باید نکاتی را حین طراحی در نظر بگیرید. ویژگی اصلی این سبک داشتن ظاهری ساده و خلوت است که باید این اصل در فضای خانه و آشپزخانه حفظ شود. در نتیجه باید فضا طوری چیدمان شود که هر وسیله‌ای سر جای خود قرار داشته و تا جایی که ممکن است روی کانتر و کابینت‌ها وسایل اضافی قرار نگیرد. همچنین بهتر است از رنگ‌هایی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن کوچک‌تان استفاده کنید که با نگاه کردن به آن حس آرامش داشته باشید و باعث ایجاد حس هیجان نشوند.

دکور

دکور آشپزخانه ساده کوچک

دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک ساده را می‌توان با ترفندهایی زیبا و جذاب طراحی کرد. بهتر است در دکور آشپزخانه ساده‌ کوچک خود، رنگ‌های روشن و شادی مثل سفید، سبز روشن، زرد یا قرمز به‌کار برید تا فضای آشپزخانه شما دلپذیرتر شود. با طراحی مناسب کابینت‌ها، قفسه‌ها و کشوهای مختلف می‌توان از تمام فضای آشپزخانه استفاده کرد و وسایل را داخل کابینت‌ها جای داد تا آشپزخانه شلوغ و آشفته به نظر نرسد.

چیدمان

چیدمان آشپزخانه کوچک و ساده

برای چیدمان آشپزخانه کوچک و ساده هم چیدمان وسایل بزرگ مثل لباسشویی، یخچال و گاز، هم وسایل کوچک مثل وسایل برقی و قابلمه‌ها اهمیت زیادی دارد. باید هرکدام در جای مناسب خود قرار گیرند تا نه فضا را گرفته و هم کاربردی باشند. اگر دکوراسیون آشپزخانه کوچک ساده شما خیلی یکنواخت و تک‌رنگ است می‌توانید بخشی از دیوار را رنگی متفاوت بزنید یا از کاغذ دیواری رنگی و شلوغ برای دیوار آشپزخانه‌ای به رنگ‌ سفید استفاده کرده و حال و هوای فضا را عوض کنید.

رنگ

رنگ مناسب دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک

در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن، خنثی و شفاف چون کرم، سفید، خاکستری روشن یا آبی روشن استفاده کرد، این رنگ‌ها باعث می‌شوند آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از کابینت‌ و کاشی‌ با رنگ‌های تیره چون قهوه‌ای و مشکی آشپزخانه شما را کوچک‌ نشان داده و آن را دلگیر می‌کند پس توصیه می شود ازین رنگ‌ها در آشپزخانه کوچک استفاده نشود. پیشنهاد می‌شود کفپوش آشپزخانه به رنگ سفید و پرده‌ها هم به رنگ روشن انتخاب شود تا هم آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد هم حس آشپزخانه‌های اسکاندیناویایی در آن ایجاد شود. همچنین می‌توانید از وسایل به رنگ‌های برنزی و متالیک در کنار رنگ‌های روشن استفاده کنید تا نمای زیبایی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود‌ ایجاد کنید.

نور

نور در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک داشتن فضای کم اهمیت روشنایی و نور را بیشتر می‌کند. در این آشپزخانه‌ها توصیه می‌شود با نصب لامپ‌های رشته‌ای و چراغ‌های LED به قفسه‌ها و زیر کابینت‌ها یا نصب لوستر فضا را زیباتر و بزرگ‌تر نشان دهید. همچنین می‌توانید با نصب آینه به دیوار آشپزخانه یا در کابینت، باعث انعکاس نور بیشتر و روشن شدن آشپزخانه شوید.

وسایل متناسب

استفاده از وسایل با اندازه متناسب در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

توصیه می‌شود وسایل آشپزخانه چون گاز، یخچال و سایر وسایل مورد نیاز را متناسب با اندازه آشپزخانه خریداری کنید تا فضای آشپزخانه کوچک‌تان محدود نشود و فضای کافی برای باز و بسته شدن در وسایلی چون یخچال، فر و حرکت بین آن‌ها وجود داشته باشد.

متریال مناسب

بهترین متریال کابینت در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

برای اینکه فضای بزرگ‌تر و دلبازتری در آشپزخانه کوچک خود داشته باشید، از کابینت‌ با در‌ شیشه‌ای، سفید، یا به رنگ روشن استفاده کنید. هایگلاس یا ام دی اف خام با روکش پلاکسی گلاس نمایی شیشه مانند دارد اما سبک‌تر است. این کابینت‌ها نور را منعکس کرده و بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های‌‌ کوچک هستند.

نقش کابینت

نقش کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه کوچک کابینت‌ها نقش مهمی دارند. پس بهتر است کابینت‌ها به صورت عمودی تا زیر سقف ادامه داشته باشند تا فضای بیشتری داشته باشید. توجه کنید وسایلی که کمتر مورد نیاز هستند را در طبقات بالا قرار دهید، همچنین برای کابینت‌ها از نظم دهنده‌ها، تقسیم کننده‌های کشو و پشت دری کابینت‌ استفاده کنید.

قفسه

قفسه‌ها در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

بهتر است در قسمتی از دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک از قفسه‌های باز استفاده کنید چراکه کابینت‌ها ممکن است فضای آشپزخانه را کوچک نشان دهند ولی قفسه‌های باز اینگونه نیستند. در این صورت توجه کنید وسایلی که در آن‌ها قرار می‌دهید محدود و مرتب باشند.

بدون جزیره

جزیره در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگرچه امروزه جزیره یا کانتر آشپزخانه طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه دارد اما در دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک بهتر است کانتر را حذف کنید. یا اگر می‌خواهید حتما کانتر داشته باشید از جزیره باریک با کابینت در زیر آن برای داشتن فضای بیشتر استفاده کنید.

حداکثر استفاده از فضا در آشپزخانه کوچک

توجه کنید که در آشپزخانه‌های کوچک از تمام فضاهای موجود استفاده کنید. شما باید از فضای بین قفسه‌ها، پشت کمد‌ها، زیر سینک، گوشه‌ها و لبه‌های پنجره هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای استفاده بیشتر از فضا از گیره‌، قلاب‌، آویز یا قفسه قابلمه استفاده کنید.

پنجره

اهمیت پنجره در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه‌های کوچک بهتر است حداقل یک پنجره باشد تا نور طبیعی خورشید باعث دل‌باز‌تر و بزرگتر دیده شدن آشپزخانه شود. همچنین می‌توانید با پرده‌ای زیبا، گلدان، ظرف میوه‌ یا سینک جلوی پنجره، دکوراسیون آشپزخانه کوچک را زیباتر کنید.

کفپوش

کف‌پوش‌ در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر کف‌پوش آشپزخانه کوچک شما از کاشی است بهتر است از کاشی‌های بزرگ‌تر استفاده کنید چراکه کاشی‌ کوچک آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. همچنین از کفپوش به رنگ زیاد روشن یا تیره استفاده نکنید.

جای هود

جای هود در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه کوچک باید به جای قرارگیری هود توجه شود تا تهویه به راحتی انجام شود. چون اگر فضای کوچک تهویه درستی نداشته باشد، هوای آن خیلی سریع نامطبوع می‌شود.

بدون لباسشویی

حذف ماشین لباس‌شویی در آشپزخانه کوچک

معمولا در آشپزخانه جایی برای ماشین لباس‌شویی در نظر گرفته می‌شود، اما پیشنهاد می‌شود در دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک خود در بخش دیگری از خانه جایی برای ماشین لباسشویی تعبیه کنید تا فضای بیشتری داشته باشید.

سینک

سینک ظرف‌شویی در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر آشپزخانه کوچک شما جایی برای ماشین ظرف‌شویی ندارد، از سینک دولگنه استفاده کنید تا همزمان سینکی برای شستن و سینک دیگری برای ظروف کثیف داشته باشید تا هم ظرف شستن راحت‌تر شود و هم آشپزخانه مرتب بماند.

میز غذاخوری دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه کوچک بهتر است از میزهای تاشو یا کشویی مخفی استفاده کنید تا بتوانید بعد از استفاده آن‌ها را جمع کنید. همچنین صندلی‌های بدون پشت برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک انتخاب مناسبی هستند.

مطلب مرتبط: 10 غذاخوری در دکوراسیون آشپزخانه، معجزه خانه های کوچک!

دکور کنار کابینت

دکور کنار کابینت آشپزخانه کوچک

در خانه‌های کوچک می‌توان با طراحی دکور کنار کابینت آشپزخانه هم دکوری برای فضای نشیمن داشت هم نمای آشپزخانه کوچک خود را زیبا و کاربردی کرد.

طراحی ورودی

دکوراسیون ورودی آشپزخانه کوچک

می‌توان با عناصری هم جنس با متریال کابینت‌ها یا در رنگ و متریالی مکمل با آن طراحی خاصی برای ورودی آشپزخانه‌های امروزی در نظر گرفت.

کنار ورودی

آشپزخانه کنار در ورودی

هنگامی که آشپزخانه کنار در ورودی قرار می‌گیرد یکی از ایده‌ها طراحی اپن در راهروی ورودی است تا آشپزخانه با طراحی دیوار دلگیر نشود.

دکوراسیون آشپزخانه قدیمی کوچک

در گذشته وسایل آشپزخانه‌ کمتر برای ابعاد کوچک آشپزخانه تعریف شده بود. برای مثال گازهای مبله در این آشپزخانه‌ها موجب می‌شدند کابینت کمتری داشته و نمای شلوغ‌تری در آشپزخانه شاهد باشیم.

انواع آشپزخانه کوچک

انواع و ابعاد مختلفی برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود دارد که هر یک طراحی‌های خاص خود را می‌طلبد. که در این بخش برخی از آن‌ها را آورده‌ایم.

دکوراسیون کوچکترین آشپزخانه

در این آشپزخانه خیلی کوچک سعی شده عناصر اصلی آشپزخانه در کوچکترین حالت و به‌صورت فشرده، در عین حال کاربردی کنار هم قرار گیرند.

هشت

کابینت برای آشپزخانه 8 متری

در این دکوراسیون آشپزخانه کوچک کابینت‌ها به رنگ روشن طراحی شده و پنجره با نور طبیعی فضا را دلباز کرده است.

نه

دکوراسیون آشپزخانه 3*3

در این آشپزخانه کوچک کابینت‌های نئوکلاسیک با ترکیب رنگ خنثی طوسی روشن و رنگ چوب فضا را روشن و جذاب کرده و پارکت کف گرمای خاصی به آشپزخانه بخشیده است.

طرح کابینت برای آشپزخانه 10 متری

در این دکوراسیون آشپزخانه کوچک کابینت‌های کرم رنگ به سبک مدرن، استفاده از چوب در دیوار و سنگ به رنگ روشن در ابعاد بزرگ در کف، فضایی بزرگتر از اندازه واقعی گرم و جذاب ایجاد کرده. هود مدرن بالای اجاقی که روی کانتر قرار گرفته به مدرن‌تر شدن فضا کمک کرده است.

شانزده

دکوراسیون آشپزخانه 16 متری

در این آشپزخانه کابینت‌های مدرن با متریال زیبا و گرم چوب در ترکیب با رنگ سفید و طوسی صفحه‌ها زیبایی خاصی به فضا بخشیده و صندلی‌های بدون پشتی مدرن این کانتر را تکمیل کرده است.

کوچک

حرف آخر

آشپزخانه‌ها قسمت مهم هر خانه هستند که باید جادار، مرتب و کاربردی باشند. با کوچک شدن خانه‌ها آشپزخانه‌ها هم کوچک‌تر شده‌اند. در آشپزخانه کوچک همه چیز در دسترس است، برای دکوراسیون آن هزینه کمتری صرف می‌شود و مجبور به استفاده حداکثری از فضاها هستید. در این مطلب به این‌که چگونه بتوانیم با طراحی مناسب دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود، همان بازده آشپزخانه‌های بزرگ را داشته باشیم، پرداخته شد. شما هم با طراحی و چیدمان مناسب دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود می‌توانید نمای آشپزخانه کوچک خود را منظم، کاربردی و زیبا کنید.

سوالات متداول در زمینه دکوراسیون آشپزخانه کوچک

چطور آشپزخانه کوچک را طراحی کنیم که راحت‌تر قابل استفاده باشد؟

در آشپزخانه‌های کوچک باید از تمام فضاهای موجود به بهترین شکل استفاده کنید. شما باید از فضای بین قفسه‌ها، پشت کمد‌ها، زیر سینک، گوشه‌ها و لبه‌های پنجره هم استفاده کنید. انواع گیره‌، قلاب‌، آویز یا قفسه قابلمه نیز برای استفاده بیشتر از فضا مناسب هستند.

بهترین طراحی و دکوراسیون برای آشپزخانه کوچک چگونه است؟

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک بهتر است از سبک مدرن که سبکی خلوت و مینیمال است استفاده شود و در مقابل توصیه می‌شود برای فضاهای کوچک آشپزخانه از سبک کابینت کلاسیک که شلوغ و پر زرق و برق است استفاده نکنید.

منبع : چیدانه

برچسب ها دکوراسیون داخلی ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 396
  • کدهای اختصاصی